SGR va recomanda articolul saptamanii: CĂLĂTORIA MEA MULTICULTURALĂ
Autori: Elisabeta Ana Naghi,
Inspector, Direcția Minorități, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
Steluța Dan
Inspector General,
Direcția Generală Învățământ Preuniversitar, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
Dacă îi vorbeşti unui om într-o limbă pe care o înţelege, cuvintele tale vor ajunge la mintea lui. Dacă îi vorbeşti în propria lui limbă, cuvintele ajung la inima lui. (Nelson Mandela)
Limba maternă şi cultura sunt componente esenţiale în procesul de definire a unei minorităţi naţionale. Însuşirea limbii materne precum şi utilizarea ei ca mijloc de comunicare contribuie la conservarea şi perpetuarea identităţii fiecărei minorităţi. Educaţia multilingvă ce include studiul limbii materne, al limbii naţionale şi al altor limbi internaţionale constituie punctul de plecare al unei strategii de dezvoltare durabilă, obiectiv al Strategiei Europa 2020-creșterea inteligentă, durabilă și incluzivă- (Educaţia şi formarea într-o Europă inteligentă, durabilă şi incluzivă) (Comisia Europeană).
Conferinţa Generală UNESCO din 17 noiembrie 1999, a proclamat ziua de 21 februarie ca Ziua Internaţională a Limbii Materne. Cu acest prilej, statele membre UNESCO s-au angajat să contribuie la protecţia şi revigorarea bogatei diversităţi culturale prin promovarea limbilor ca formă de comunicare, interacţiune şi înţelegere între diferite popoare.
Cititi integral articolul aici: Articol integral